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디지털 모금 담당직원- PSP Clerk (Digital Fundraising) 모집 - 교내채용
  • 작성일자2018-01-03 00:00:00
  • 조회수1
  • 구분 근무형태 경력 기업형태 성별 지역 직종
  • 일반공고 계약직 신입 기타 무관 서울특별시 기타,

모집요강

 유엔난민기구 한국대표부 민간파트너십팀 디지털 모금 담당직원 채용 공고

 

 

유엔난민기구 한국대표부에서는 다음과 같이 민간파트너십팀의 디지털 모금 업무 담당직원을 모집합니다.  

 

I. 업무개요  

유엔난민기구 한국대표부 민간파트너십팀의 디지털 모금 업무 담당직원은 디지털 모금 사업을 위한 프로그램 컨텐츠 관련 업무를 담당합니다.

 

II. 담당업무

유엔난민기구 한국대표부의 디지털 모금 업무 담당자로서, 매니저의 감독하에 다음의 업무를 수행합니다.

 

담당 업무

1. 유엔난민기구 디지털 모금 목표를 달성하기 위한 디지털/소셜 미디어 컨텐츠 마케팅 전략 및 미디어계획에 따른 프로그램 운영을 지원합니다.

2. 디지털 담당 매니저의 감독하에 다양한 디지털 모금 및 인게지먼트를 위한 디지털/소셜 미디어 광고및 각 디지털/소셜 미디어 채널에 가장 적합한 컨텐츠 개발 및 운영 지원을 담당합니다.

3. 디지털 목표 달성을 위해 다양한 디지털 컨텐츠를 통한 디지털 인게이지먼트 프로그램 및유엔난민기구 디지털 후원 프로그램을 제안하며, 프로그램의 실행에 기여합니다.

4. 뉴미디어 및 디지털 시장 트렌드를 지속적으로 모니터링하면서 유엔난민기구디지털 모금 및 컨텐츠 제작에 도움이 될 수 있는 디지털/소셜 미디어 채널 및 디지털 모금 플랫폼 등을제안하고 이에 필요한 디지털 기술 또는 방법들을 제안 및 실행에 기여합니다.

5. 유엔난민기구 홈페이지 방문자들의 디지털/소셜 미디어 상 다양한 반응 및 디지털/소셜 미디어 팔로워, 서포터 또는 후원자들의 질문 및 댓글 등에 대해 모니터링 및 내부 가이드라인을 토대로 대응합니다.

6. 디지털//소셜 미디어 컨텐츠를 운영한 결과를 정기적으로 분석하여 보고합니다.

7.디지털//소셜 미디어 컨텐츠 효과 분석을 위한 주요성과지표 (KPI) 규정 및 프로그램 운영 결과를 측정하고 관리합니다.

8.구글애널리틱스 등과 같은 분석방법을 통해 디지털//소셜 미디어컨텐츠 성과를 효율적으로 관리하고 결과를 보고하기 위한 분석 툴을 제공합니다.

9.소셜 인플루엔서, 파워 블로거 등 발굴을 위한 조사 및 이들과의 긴밀한협력을 통한 디지털 참여율 증대, 유엔난민기구 서포터 및 후원자 개발에 기여합니다.

10.디지털 컨텐츠 제작 및 디지털 인게지먼트 프로그램을위한 그래픽 디자이너, 카피라이터, 디지털 광고대행사 및소셜 인플루엔서, 파워 블로거 등을 포함한 다양한 디지털/소셜미디어 파트너 관리를 담당합니다.

11. 유엔난민기구의 디지털/소셜미디어 등의 미디어 자산(사진, 비디오 등) 관리를 담당합니다.

 

기타 업무 지원

1. 유엔난민기구 한국대표부내 공보, 대외협력, 법무,거리모금, 모금 커뮤니케이션, 후원 관리 등유관 부서와의 협업

행사 지원 업무수행

2. 업무에 수반되는행정/계약 업무 수행

3. 기타 요구되는업무 수행

 

III. 응시자격 

 

1) 응시자격

1. 마케팅 (디지털/웹 마케팅), 광고, 커뮤니케이션 관련 전공 또는 기타 관련 분야 학사 학위 소지자

2. 학사 학위가 없는 경우, 5년간의관련 분야 경력 소지자 

3. 디지털/온라인 광고 혹은 소셜미디어관리디지털//소셜미디어컨텐츠 생성 경험 등 관련 분야 최소 2년 이상 경력 소지자

4. 디지털 마케팅 프로그램 기획 및 실행 능력이 있는 자

5. 디지털 마케팅 및 디지털 미디어에 대한 관심 및 디지털 테크놀로지, 소셜 미디어와 디지털 시장에 대한 이해를 가지고 있는 자  

6. 영어에 능통한 (서면 구두)

7. 인도주의적 활동 또는 국제기구 활동에 관심이 많은

 

2) 우대 자격 요건

1. 디지털/소셜 미디어 컨텐츠 생성 경험자

2. 컴퓨터 소프트웨어 (HTML, 포토샵, 플래시, 일러스트레이션, 아도비 프리미어 등) 사용 가능자

3. SNS 또는 웹사이트 관리 경험자 

4. 카피라이팅 및 글 편집 능력을 가진 자

 

IV. 계약 기간

3개월 수습기간 , 업무 성과에 따라 연간단위로 계약 연장

 

V. 채용 일정

1. 서류 접수: 20171228 () ~ 2018131 ()

2. 서류 전형 합격자 발표: 2018 22() ~ 29 ()

3. 인터뷰 및 테스트: 2018212 () ~ 2 22 ()  

* 인터뷰 시, 영어 및 직무적성 테스트 진행 예정

4. 최종 합격자 발표: 20182월 말

5. 첫 출근 예정일: 2018 3월 초

** , 채용일정은 변경 가능하고, 부득이할 경우합격자의 상황에 따라 첫 출근일 변경고려

 

VI.   제출서류 채용문의

응시지원자께서는 아래의 제출서류를 UNHCR 이메일 admin@unhcr.or.kr  보내주시고,

이메일 제목란에 지원분야와 성함을 명기하시기 바랍니다. (예시: 민간파트너십팀 디지털 모금 업무담당 지원서_홍길동)

 

1. UNHCR 표준 영문이력서 첨부 (UNHCR Personal History Form)

2. 영문 커버 레터

3. 국문 자기소개서 (A41~2 페이지 미만)

4. 졸업증명서경력재직증명서 사본 각 1  (원본 인터뷰 시 소지)

5. 1차 면접 후 고려대상으로 선정 통보를 받는 지원자들의경우지원자와 친인척 관계가 아니며지원자의자격성격 및 직무 이력을 알고 있는 추천인 3명의연락처를 제공하여야 합니다

* 지원서류에 주민등록번호를 기재 하지 않도록 유의하시기바랍니다. 증명서에 주민등록번호가 기재된 경우에는 주민등록번호가 노출되지 않도록 하여 서류를 제출하시기바랍니다

 

지원서류는 2018 1 31 ()까지 접수바랍니다.

전화, 이메일 등을 통한 채용 문의는 받지 않고, 서류전형에 합격한 분들에게만 연락드립니다.

 


 

Vacancy Noticefor Position of PSP Clerk (DigitalFundraising)

UNHCRRepresentation in the Republic of Korea

 

 

The United Nations High Commissioner for Refugees(UNHCR) Representation in the Republic of Korea is invitingapplications for a position of PSP Clerk (Digital Fundraising).

 

 

I. Summaryof Position   

This position is to contribute to UNHCR Koreato develop and implement digital / social network service content plan, andmedia strategies to reach to the public through various digital channels andplatforms, implement various digital content programs to engage the publicdigitally, cultivate new supporters and recruit digital new donors.  This position will also help developappropriate content for digital advertisements, web blogs, social media andmulti-channel media to achieve digital income generation, digital engagementand digital lead generation.

 

II. Duties and Responsibilities

Under the overallsupervision of the Assistant PSP Officer (Communication and Multi-Channel), theindividual contractor will perform the followingduties:

 

Duties andResponsibilities

1. Assist to set up, maintain and manageUNHCR Korea’s digital content strategy including its website and social mediaensuring that it is accurate, the branding is maintained, and that themessaging, features and functionality are appropriately presented and alignedwith UNHCR Korea’s digital fundraising goals to acquire new donors and non-financial supporters

2. Assist to develop, produce appropriateand engaging digital content and implement various digital contents for alldigital advertising campaigns and a variety of social media (e.g. Kakaostory,Facebook, Instagram, Youtube, etc.)

3. Provide and implementvarious digital engagement or digital lead conversion programs through digitalcontents to achieve the objective of the digital fundraising

4. Monitor markettrends in both digital and new media market and recommend any suitable orpotential digital / social media including digital tools / technology thatcould benefit current UNHCR Korea’s digital fundraising and content production

5. Actively respond toqueries and comments from followers / supporters / donors on the UNHCR Korea’sdigital / social platforms as per the internal guidelines

6. Measure andanalyze Key Performance Indicators (KPIs) for digital / social media contentperformance of digital engagement and conversions

7. Provide a performance analysis report perweek on the digital / web / social media content performance results to the supervisor

8. Provide analytic tools such as GoogleAnalytics and any other tools to measure digital / web / social content performance results to the supervisor

9. Research on thecollaborative relationships with social influencers and power bloggers to raisedigitial engagement and digital connectionsby delivering UNHCR’s work and authentic stories of refugees to them

10. Manage all creativeresources including graphic designers, writers, agency personnel and variouddigital partners, including social influencers, colloabrative partners, socialmedia and internet portals

11. ManageUNHCR Korea’s digital / social media assests including photos, videos,etc.

 

Others

1. Work with thePublic Information, External Relations, Protection, Face-to-Face, FundraisingCommunication, Digital or Donor Care colleagues

2. Take up duties ofother specific projects, in particular promoting the Brand events as assignedby the supervisor

3. Take up necessaryadministrative work and communications support that complement the above dutiesas assigned by the supervisor

4. Perform otherduties as required

 

III. RequiredQualifications  

 

1) Required Qualifications

1. Completion of universitydegree in marketing (Digital or web-based marketing), advertising,communication or other related discipline (in lieu of degree, 5 years ofrelevant work experience)

2. Minimum 2 years of relevantwork experience, including experience of running digital / onlineadvertising or social media management and creating contents on the digital / web/ social media

3. Ability to planand execute marketing programmes

4. Self-motivator whohas special interest in digital marketing and envisions future of digital mediaand has a good understanding of digital technologies, mobile, Internet, socialand general digital market environment

5. Fluency in Koreanand English (both written and spoken)

6. Interest in humanitarianactivities and International organizations

 

2) Preferred Qualifications

1. Capable of creating orproducing digital / social media contents / assets

2. Experiences in ComputerSoftware (Photoshop, HTML, Flash, lllustration, Adobe Premier, etc.)

3. Experiences in managing websitesand SNS channels

4. Strong copywriting and editingskills

 

IV. Duration ofContract 

Three-monthprobationary period with a possibility to extend contract on a yearly basis depending upon her/hissatisfactory performance

 

V. Recruitment Schedule  

1. Applicationsubmission: Thursday, 28 December 2017 ~ Wednesday, 31 January 2018 

2. Notification ofselected candidates:  Friday, 2 February 2018 ~ Friday, 9 February 2018

3.  Interview withtests: Monday, 12 February 2018 ~ Thursday, 22 February 2018

* Interview willinclude Englishand job aptitude test.

4. Announcement of finalselection: End February 2018

5. Scheduledfirst working date: Early March 2018

** The recruitment schedule is subject to change and if necessary, scheduled first working day may be adjustedfor the selected candidate.

 

VI. Submission of Application and Addressing Queries 

Interested candidates may send the following documents toUNHCR by e-mail with an applying job title and name at admin@unhcr.or.kr

 

1. Fully completedUNHCR Personal History Form (attached)

2. A cover letter in English

3. Letter of Self Introduction in Korean (A4 1-2 pages at the maximum)

4. A copy of certificate of academic degree and/or proof of (previous and/or current) employment, if available (original copyaccompanied in an interview)

5. Candidates who are short-listed will be required to provide contactinformation for three referees, not related to the candidate, who haveknowledge of the candidate’s qualifications, character and work history.

* Please do not put your resident registration number in any applicationdocuments specified above. In case any certificate includes your residentregistration number, please make sure to conceal the number not to be exposed.

 

Applications should be received by Wednesday,31 January 2018. We regret that wecannot respond to queries through phone, email, etc. Interview schedulewill be communicated only to short listed candidates.

 

 

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