후원자 컨택 센터 (콜센터) 담당 직원 모집 - 유엔난민기구
- 작성일자2017-02-08 00:00:00
- 조회수14
- 구분 근무형태 경력 기업형태 성별 지역 직종
- 일반공고 정규직 신입 기타 무관 서울특별시 기타,
모집요강
유엔난민기구 한국대표부후원자 컨택 센터 (콜센터) 담당 직원 채용 공고
유엔난민기구 한국대표부에서는 다음과 같이 유엔난민기구의 후원자 컨택 센터(콜센터) 담당 직원을 모집합니다.
I. 업무개요
후원자 컨택 센터 (콜센터) 담당 직원은 유엔난민기구의 후원자 컨택 센터 상담 직원 및 인/아웃바운드콜 프로그램을 관리하여 유엔난민기구 난민보호활동을 지원하는 역할을 수행합니다.
II. 담당업무
민간모금팀 후원자 관리 매니저 (Donor Retention Manager)의 감독 하에 후원자 컨택 센터 담당 직원으로서 다음과 같은 업무를수행합니다:
1) 유엔난민기구의 연간 후원자 관리 계획에 따라 인/아웃바운드 콜 프로그램을 수립하여 운영합니다.
2) 인/아웃바운드콜 프로그램 효과 분석을 위한 주요성과지표 (KPI)를 세우고, 월별, 분기별로 보고합니다.
3) 유엔난민기구 후원자 컨택 센터 운영에 필요한 상담직원 채용 계획을 수립합니다.
4) 후원자 컨택 센터 상담 직원의 성과를 평가하고 교육을시행합니다.
5) 국내외 비대면 커뮤니케이션 트렌드를 모니터링하여 유엔난민기구후원자 컨택 센터의 인/아웃바운드 프로그램에 적합한 컨텐츠 개발 및 운영을 담당합니다.
6) 유엔난민기구 후원문의 전화번호로 유입되는 후원 신청및 문의 사항에 대해 정중하고, 정확하게 안내합니다.
7) 대중 및 후원자로부터 접수되는 요청, 질문 내용을 모니터링하고 적절한 대응 방안을 수립합니다.
8) 유엔난민기구에서 사용하고 있는 후원자 관리 프로그램의주요 기능을 숙지하고, 상담 직원이 통일된 기준으로 후원자 데이터를 관리하도록 기준을 수립하고 시행합니다.
9) 후원자 정보, 상담 직원의 녹취 파일 등 개인 정보를 안전하게 관리합니다.
10) 후원자 컨택 센터 운영에 필요한 행정 업무를 담당합니다.
11) 기타 요청 업무를 수행합니다.
III. 응시자격
1) 경영학, 마케팅, 커뮤니케이션, 또는 관련 분야 학사 학위 소지자 (학사 학위가 없는 경우 해당 분야 최소 5년 경력소지자)
2) 고객 관리 경력 최소 3년 이상 경력 소지자 – 콜센터 관리, 고객 관리, 모금 분야의 경력자 우대
3) 콜센터 인/바웃바운드콜 프로그램 기획 및 실행 능력이 있는 자
4) 뛰어난 분석력, 결정력, 관리 능력을 지닌 자
5) 훌륭한 의사소통 능력을 지닌 자
6) 원활한 대인 관계 능력을 지닌 자
7) 유창한 한국어 및 영어구사능력을 지닌 자(서면 및 구두)
8) 인도주의적 활동이나 국제기구활동에 관심이 많은 자
IV. 계약기간
3개월 수습 기간후 업무성과에 따라 연간단위로 계약 연장
V. 채용 일정
1) 서류접수: 2017년 2월 8일 (수) ~ 2017년 2월 28일 (화)
2) 서류전형합격자 발표 :2017년 3월 6일 (월) ~ 2017년 3월10 일 (금)
3) 인터뷰 및 테스트: 2017년 3월 13일 (월) ~ 2017년 3월 24일 (금)
4) 최종합격자 발표:2016년 3월 27일 ~ 31일 중
5) 첫 출근 예정일: 2016년4월 중
** 단, 부득이할 경우 합격자의 상황에 따라 첫 출근일 변경고려.
VI. 제출서류 및 채용문의
응시지원자께서는 아래의 제출서류를 UNHCR 이메일 admin@unhcr.or.kr 로 보내주시기 바랍니다.
1) UN 표준 영문이력서 P-11첨부 (UN Personal History Form )
2) 영문 커버 레터
3) 국영문 자기소개서 (각 A4 1~2 페이지 미만)
4) 졸업증명서, 경력, 재직증명서 사본각 1 부 (원본 인터뷰 시 소지)
5) 1차 면접 후 고려대상으로 선정 통보를 받는 지원자들의 경우, 지원자와 친인척 관계가 아니며, 지원자의 자격, 성격 및 직무 이력을 알고있는 추천인의3명의 연락처를 제공하여야 합니다.
* 지원서류에 주민등록번호를 기재 하지 않도록 유의 하시기 바랍니다. 제출 하시는 증명서에 주민등록번호가기 기재된 경우에는 주민등록번호가 노출되지 않도록 하여 서류를 제출 하시기 바랍니다.
지원서류는 2017 년 2월 28일 (화요일) 까지 접수바랍니다.
전화 및 이메일을통한 채용 문의는 받지 않고, 서류전형에 합격한 분들에게만 연락드립니다.
Vacancy Notice for Position of Senior PSP Assistant (In-houseDonor Service Contact Center)
UNHCR Representation inthe Republic of Korea
TheUnited Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) Representation in theRepublic of Korea is inviting applications for the position of Senior PSP Assistant(In-house Donor Service Contact Center).
I. Summary of Position
This Private Sector Partnerships Assistant (In-houseDonor Service Contact Center) position is responsiblefor managing in and outbound donor service calls and customer service staffmembers’ performance.
II. Dutiesand responsibilities
Under thesupervision of Donor Retention manager, the Private Sector PartnershipsAssistant (In-house Donor Service Contact Center) performs thefollowing duties:
1) Plan and manage in and outbound donor servicecalls according to UNHCR Korea’s annual donor communication plan;
2) Set Key Performance Indicators (KPIs) for in andoutbound calls and report the results monthly and quarterly;
3) Assist the office in developing recruitment planfor customer service staff members;
4) Manage performance of customer service staffmembers and provide necessary training;
5) Monitor local and global trend in telephone-basedcommunication and develop in and outbound call programs accordingly;
6) Respond to donation-related inquiries and requestsprofessionally via UNHCR Korea’ official donor care telephone number.
7) Monitor inquiries and requests from public anddonors and develop response plan;
8) Have advanced degree of using the UNHCR Korea’sfundraising software and set recording criteria so that donor information isprocessed in a unified way by customer service staff members;
9) Manage donor’s personal information and voicerecords in a secured way;
10) Perform necessary administrative work required forContact Center management; and
11) Perform other duties as required.
III. RequiredQualifications
1) Bachelor’s degree inpreferably Business, Marketing, Communications or related fields (In lieu ofdegree, 5years relevant work experience);
2) At least 3 years of workexperience in call center management, customer service, and fundraising ispreferred;
3) Excellent competencies inplanning and managing in and outbound calls and customer service staff members;
4) Analytical, decision-making,and management skills;
5) Excellent communicationskills;
6) Strong interpersonal skills;
7) Fluency in English and Korean(both written and spoken); and
8) Interest in humanitarian workor international organizations.
IV. Duration of Contract
Three-monthprobationary period with a possibility to extend contract on a yearly basisdepending upon her/his satisfactory performance.
V. Recruitment Schedule
1) Deadline for Application:Wednesday, 8 February 2017 ~ Tuesday, 28 February 2017
2) Short listed candidatesfor interview: Monday, 6 March 2017 ~ Friday, 10March 2017
3) Interview andTests: Monday, 13 March 2017 ~ Friday, 24March 2017
4) Announcement of FinalSelection: Monday, 27 March 2017 ~ Friday, 31March 2017
5) Scheduled first workingdate: April 2017
** If necessary,scheduled first working day may be negotiated for the selected candidate.
VI. Submission of Application and addressingqueries
Interested candidates maysend the following documents to UNHCR by e-mail with an applying job titleand name at admin@unhcr.or.kr.
1) Fully completed P-11 (UNPersonal History Form Attached)
2) A cover letter in English
3) Letter of SelfIntroduction both in Korean and English (A4 1-2 pages at the maximum each)
4) A copy of certificate ofacademic degree and/or proof of (previous and/or current) employment, if available(original copy accompanied in an interview)
5) Candidates who areshort-listed will be required to provide contact information for threereferees, not related to the candidate, who have knowledge of the candidate’squalifications, character and work history
* Please do not put your resident registration number in any applicationdocuments specified above. In case any certificate includes your residentregistration number, please make sure to conceal the number not to be exposed.
Applications should bereceived by Tuesday, 28 February 2017. We regret that we cannot respond to queriesthrough phone, email, etc. Interview schedule will be communicated only toshort listed candidates.