[정규직 전환형] 버박코리아 Sales Administrator - 버박코리아
- 작성일자2024-09-23 13:55:16
- 조회수37
- 구분 근무형태 경력 기업형태 성별 지역 직종
- 일반공고 인턴 무관 기타 무관 전체 영업·영업관리·판매,
모집요강
[회사소개]
버박코리아
프랑스에 본사를 두고 있는 동물용 의약품 전문 생산, 판매 회사로 전세계 23개국에 자회사가 설립되어 있는 글로벌기업입니다.
한국지사는 매출액 130억 이상이며 안정적인 비즈니스를 하고 있습니다.
[모집분야 및 업무내용]
Department: 영업지원부
JOB TITLE: Sales Administrator
Area of accountability
No.1: Sales Admin Works (CAP Team)
Main activities:
- Order : promotion check – approval of SM – Movex , Sims input – invoice check – Re & Pro input
- Returned sales input : check returned item – price estimation – send to logistics, cross check – approval of SM, GM – Movex, Sims input – invoice check – Re & Pro input
- AR : card, cash, bank collection – make the list – input to program – Sending the e-mail
- Data : Handling requst data of CAP Team
- Answering the desk phone : Response by phone of sales team, customer (account balance check, reissue invoice)
- Sample handling : office proposal & requisition check (requisition, statement of account fill in) – input to program – fax to logistics – make a list – request to receipt
- New customer input : Movex, Sims, Excel file
- Document binding
=> Expected results: To ensure timely accurate order process
No.2: closing works (monthly)
Main activities:
- Sending e-mail to CAP team the customer list
- Issue Returned sales customers list report
- Returned sales customer AR check report
- GwangJu e-sop animal hospital order list report
- Secom commute data report
- Sample list closing report
- AR closing ; check of card list
- Check of account balance for all customers and reporting
- Sending of AR Chart to sales team & manager
- Management of Bad debt : Report to over 90days CA customer list to manager
- Management of Bad debt : Notice to over 150days CA customer list to CA Team
- New customer AR check and report
- Management of Cash(Bank) Collection Mileage
- Auto card collection (+ sending SMS to customer)
- Notice to sample stock Presentation closing data to FM – Sample, AR, Re&Pro file, returned amount report (per sales rep)
- KAHPA(Korea Animal Health Products Association) report
- Card collection check report ( all card collection)
=> Expected results: To ensure managing sales closing work effectively
No.3: Office Admin Works (전체 업무의 약 10% 미만 비중)
Main activities:
- Security card application & management
- Update staff list : send the e-mail
- Contact in connection with Maintenance of the office
- Card reader slot paper order
- Make a payment voucher and submit
- Management of company car (Parking)
- Issue of invoices
=> Expected results: To ensure managing office admin work effectively
Qualifications
- 유관 경력 우대, 신입 지원 가능
- MS-Office 능숙하신 분
- Finance and accounting 관련 전공, 경험 우대 (필수 아님)
[근무조건]
- 계약기간: 3개월 (업무 평가 후 정규직 전환 예정)
- 고용형태: 맨파워그룹코리아 소속 파견계약직
- 급여조건: 신입: 회사 내규에 따름, 경력: 협의
- 근무위치: 서울특별시 송파구 잠실역 도보 10분 거리
- 근무요일: 월~금
- 근무시간: 09:00 ~ 18:00시 일 8시간 (휴게시간 12:00~13:00)
- 복리후생: 상여금, 4대 보험, 연차, 경조 휴가/경조금 등
[전형절차]
서류 지원 -> 맨파워 상담 -> 지원 기업 서류 전형 -> 지원 기업 면접 전형 -> 최종 합격
※ 서류 마감일: 우수 인재 채용 시 마감되며, 수시로 서류 검토되고 있기에 빠른 지원 결정 부탁드립니다.
[지원방법]
- 제출 서류: 국문 이력서, 경력기술서, 자기소개서 하나의 파일
- 홈페이지 지원: https://manpowergroupkorea.
- 서류 합격자에 한해 진행 절차 안내 드립니다