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마쉬코리아 자금회계 담당 정규직 채용(채용 시 마감) - 마쉬코리아
  • 작성일자2023-06-01 15:00:15
  • 조회수14
  • 구분 근무형태 경력 기업형태 성별 지역 직종
  • 일반공고 정규직 무관 기타 무관 전체 재무·회계,

모집요강

회사 소개

마쉬코리아

마쉬 코리아는 1979년 한국에 설립되어 보험 중개 및 리스크 자문 서비스를 제공하고 있는 선도적인 글로벌 기업입니다. 한국의 주요 업종과 산업 및 정부기관에 보험과 리스크 관리 서비스를 통합적으로 제공하는 데 풍부한 경험과 노하우를 갖고 있습니다. 마쉬 코리아에서는 250여명의 전문 인력이 고객의 성공적인 비즈니스를 위해 리스크 관리와 보험 솔루션 제공 및 실행에 전력을 다하고 있습니다. 마쉬는 과거 60년 동안 아시아 14개국의 시장에서 3천여명의 전문가들이 활동해 왔으며, 아시아 지역에서 가장 수상을 많이 한 보험 중개사라는 영예를 가지고 있습니다.

 

Job Description

Treasury AP accountant

자금회계 담당 (사원~대리, 정규직)

AP 업무이지만 개인 비용 담당하는 분이 따로 계셔서 Oracle 시스템을 통한 부서 비용 집행 업무가 70%, 기타 자금관리 회계처리업무이며 글로벌에서 직접 지사하거나 프로세스를 준수하는 일이 많이 때문에 배울 것이 많고 탄탄하게 커리어를 쌓을 수 있는 경력입니다. 

 

Responsibility

-Prepare Corp. procurement related AP and process in accounting system

-Reconciliation bank accounts, forecast cashflow, trade FX, file to BOK for loan and prepare quarterly BOK report, contact banks if necessary

-Treasury operation such as loan renewal and cash pool management

-Prepare filing VAT, Corp income and province tax

-Oracle monthly financial closing for UGAAP/KGAAP GL closing

-FSS or public disclosure, region and global report

-Analyze various accounts including BS PL including balance sheet reconciliation

-Audit support & audited financial report / Ad-hoc request from the Company and regional or global team

-BS reconciliation and other internal group or external reports

-Communicate with all levels of personnel including business teams responding to inquiries or requests on a timely basis

-Depending upon Ad-hoc requests or upon the team’s situation, the R&R may change

 

Key Skills

- Knowledge of financial and accounting principles including control environment

- Treasury processing/Accuracy/Responsibility/Ethical integrity/Promptness

- Insurance company operation/banking or treasury experience is a plus

 

Requirements

A Successful candidate for this position will have the following knowledge, skills and expertise.

- ~5 years experience in finance /accounting and reporting (신입 지원 가능)

- Four year college degree or equivalent

- Good command of MS Office

- Good Analytical , proactive attitude and good Communication skill

- Business English required

 

[근무 조건]  

- 근무지: 서울 여의도 IFC몰 본사/하이브리드 근무, 첫 3달 매일 출근 이후 부서 업무 상황에 따라 재택 스케쥴 조정  

- 근무시간: 월~금 주 5일, 일 8시간, 30분 단위로 시차 출근 가능 (8시 반, 9시, 9시 반 월 단위로 선택)

- 급여사항: 면접 후 협의

- 복리후생: 채용 기업 내부 규정에 따름 (복지포인트, 보너스, 통신비 3만원 지원, 단체 보험, 건강검진, EAP, 동호회, 경조금, 경조휴가 등)

- 고용형태: 채용 기업 소속 정규직

* 맨파워그룹코리아는 채용 대행만 진행하며, 전형 진행에 있어 후보자에게 요구되는 수수료는 일체 없음을 알려드립니다. 

 

[지원 방법]

- 전형방법: 1차 서류전형 → 2차 면접전형

- 제출서류: 자유 양식의 국문/영문 이력서 (각종 증빙서류는 서류전형 합격자에 한해 추후 제출)

- 서류 접수 기간: 우수 인재 채용 시 마감 

- 지원방법: https://manpowergroupkorea.ninehire.site/job_posting/e8WSuoQD