Assistant Merchandiser - Beauty - 블리스 트레이딩 유한회사
- 작성일자2021-09-03 10:23:00
- 조회수7
- 구분 근무형태 경력 기업형태 성별 지역 직종
- 일반공고 정규직 무관 기타 무관 전체 무역·유통·물류·구매,
모집요강
담당업무 |
주요직무: · 뷰티 부문 현지 공급업체 관리 · 일상적인 상품 구매 및 판촉 활동을 위해 화장품 매장을 방문하고 상대 · 화장품 로드샵과 매장을 통한 도매망을 구축 및 개발 · EPR시스템에서 구매 주문 생성 시 홍콩 사무소 제품개발팀을 위한 전체 국내 구매 송장 통합 · 서류작업을 준비하고 구매한 제품 수거에 따른 국내 물류업체와의 소통 · 국내에서 구매한 모든 상품을 통합하고 한국에서 상품 수출이 용이하도록 서류준비 · 수출 원활화를 위해 국내 물류업체와 소통하고 조정하는데 있어 한국사무소의 어시스턴트 머천다이저 · 장기적으로 국내 도매망 구축 및 개발 · 한국 사무소 구매팀의 기타 행정지원 수행 · 상급자 또는 경영진이 할당한 ad-hoc 업무를 수행 원하는 직무자격요건 · 판매/마케팅/경영학/전자상거래 또는 관련분야의 학위 이상 소지자 · 동종업계에서 화장품 거래 혹은 구매업무 혹은 사업개발 경험 등 최소 1년에서 2년 이상 근무한 경력 · 한국 브랜드 화장품에 대한 탄탄한 경험 · 비즈니스 개발 기술이 뛰어나고 판매 프로세스에 익숙한 강력한 제품 지식 · 체계적, 세밀한 마음가짐, 결과 지향적이며, 강한 문제 해결 기술, 그리고 여러 업무를 관리할 수 있는 능력 · 자기 동기부여적, 공격적, 독립적으로 일할 수 있고, 압박을 받을 수 있을 뿐만 아니라 팀 및 이해당사자들과 협력하여 회사 목표를 달성할 수 있는 능력 · 적절한 영어 구사 및 작문 · 비정기적 해외출장 필요 · 즉시 업무가능한 인력선호 Key Job Responsibilities: · Manage the local sourcing in beauty category · Visit and engage with beauty shops for daily sourcing/merchandising activities · Build and develop wholesale networks with beauty shops and stores · Consolidation of all local purchase invoices for Merchandising Team from Hong Kong office on purchase order creation in ERP system · Prepare paperwork and communicate with local logistic vendors on goods pick up · Consolidation of all local purchased goods and prepare paperwork to facilitate the export of goods from Korea · Assist Merchandisers in Korea office in communicating and coordinating with local logistic vendors to ensure smooth export process · Build and develop local wholesale networks in long run · Perform other administrative support to Merchandising Team in Korean office · Perform other duties as assigned by Superior or Management
Desired Skills and Experience: · Degree holder or above in Merchandising/Marketing/ Business/ eCommerce or related disciplines · Minimum 1-2 years or above working experience in relevant merchandise category or business development experience under trading environment or buying office · Solid experience in Korean branded beauty products · Strong product knowledge with good business development skills, and familiar with merchandising process · Well-organized, detailed minded, result oriented, strong problem-solving skills, and able to manage multiple tasks · Self-motivated, aggressive, able to work independently and under pressure, as well as cooperate well with team and stakeholders to achieve company goals · Good command of written and spoken English · Occasional travel is needed · Immediate available is highly preferred Position: Assistant Merchandiser – Beauty Annual Salary: Please specify your expected monthly salary in your CV Probation: 3 months Office Hour: 09:30 a.m. – 06:30 p.m. (KST), Mon-Fri Annual Leave: According to the provisions of the Employment Ordinance in Korea Holiday: According to the provisions of the Employment Ordinance in Korea Dress code: Casual Wear
If you are interested, please submit your CV with your career and expected salary to our email. Email: hr@bliss-global.com |